Här är svar på några vanliga frågor kring Covid-19 coronavirus

Vi har sammanställt svar på frågor om coronavirus på den här sidan. Vi uppdaterar regelbundet sidans innehåll (uppdaterad 19.3.2020).

Håller era verkstäder öppet?
Våra kunders och anställdas säkerhet är mycket viktigt för oss. Vi följer situationen kring coronaviruset noggrant och har instruerat vår personal att följa experternas rekommendationer. För närvarande är våra verkstäder öppna enligt normala öppettider.
Du kan även ta hand om skadan av din bil på distans genom att skicka bilder på skadan.

Finns det förändringar i reparationsverkstadens tjänster?
Nej, vi betjänar våra kunder lika omfattande som alltid. För att säkerställa säkerheten har vi implementerat hälso- och hygienmetoder i enlighet med myndigheternas rekommendationer.

Vad ska jag göra om jag inte kan lämna eller hämta min bil på grund av sjukdom?
Kontakta din lokala verkstad eller vår kundtjänst på 020-62 29 00 för att ordna hämtning eller retur.

Kan jag ändra min befintliga min bokning eftersom jag är orolig för coronavirus?
Det är förståeligt att situationen är en anledning till oro. Kolla in försiktighetsåtgärderna i våra andra svar samt alternativet att vi ordnar med hämtning och lämning. Om du fortfarande behöver ändra din bokning, kontakta verkstaden eller vår kundservice direkt.

Hur förhindrar Werksta spridningen av viruset?
Vi följer noggrant instruktionerna från myndigheterna och informerar samt följer upp dagligen med våra verkstäder.