Så går det till

För att kunna reparera din bil kommer vi först att undersöka vad som behöver repareras. Det här gör vi under en skadebesiktning. Besiktningen tar cirka 20 minuter och kostar ingenting.

Du kan alltid komma till en skadebesiktning utan tidsbokning under våra öppettider. Du kan också boka tid online eller göra en elektronisk Fotobesiktning.

Det har ingen betydelse vilket försäkringsbolag du är kund hos eller vilket bilmärke din bil har – vi betjänar alla bilister. Om din bil omfattas av vagnskadegarantin måste du dock åka till de av våra verkstäder som är auktoriserade för just ditt bilmärke.

Så här kommer vi att reparera din bil

1

Bedömning av skador

Först gör vi en skadebesiktning där vi bedömer skadans omfattning och kostnad för reparationen. Du kan komma in utan tidsbokning, boka en tid i förväg eller göra en fotobesiktning online.

Du kan alltid komma förbi utan att boka tid
Bedömningen tar ca 20 minuter

Spara tid. Skicka in bilder elektroniskt genom att ladda upp bilder på din bilskada.

Elektronisk fotobesiktning

Vad gör vi vid inspektionen?

  • Vi kontrollerar skadans omfattning
  • Vi beställer nödvändiga reservdelar
  • Vi gör en kostnadsbedömning av arbetet till ditt försäkringsbolag
  • Om du betalar reparationen själv, gör vi en kostnadsberäkning av arbetet till dig
  • Vi reserverar en tid för att reparera din bil

Har du rapporterat förlusten till ditt försäkringsbolag?

Asset 6

Vad bra. Vi behöver veta vilket försäkringsbolag som försäkrat din bil och kommer att förse dem med nödvändig information när skadebesiktningen är klar.

Asset 6

Inga problem. Vi rekommenderar att du gör en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag.

2

Skadereparation

Ta med bilen för reparation till den bokade tiden. Vi tar hand om resten och reparerar din bil så den blir lika säker som den var före olyckan.

Vad gör vi under reparationen?

  • Vi följer strikt tillverkarens anvisningar
  • Din bils garanti förblir oförändrad
  • Billackeringen utförs av våra egna billackerare
  • Här hittar du exempel på våra reparationspriser
3

Service

Förutom att vi utför skadereparationer erbjuder vi även service i del av våra verkstäder. Läs mer.

4

Upphämtning av bilen

När du lämnar in din bil får du ett preliminärt färdigdatum. Vi ringer dig och skickar alltid ett SMS när bilen är klar.

5

Hur vi lyckades?

Vi vill vara bra på det vi gör och all feedback är viktig för oss – både ris och ros. Du kan också skicka oss e-post: kundcenter@werksta.se.

Ja. Så här enkelt är det.

1 Skadebesiktning

För att kunna reparera din bil behöver vi först göra en skadebesiktning för att undersöka vad som behöver repareras. Under skadebesiktningen undersöker vi skadornas omfattning och behovet av reservdelar. Därefter kan vi boka tid för den faktiska reparationen av din bil. Vi sköter också överlämnandet av de nödvändiga uppgifterna och beräkningarna till ditt försäkringsbolag.

Det har ingen betydelse vilket försäkringsbolag du är kund hos eller vilket bilmärke din bil har – vi betjänar alla bilister. Om din bil omfattas av vagnskadegarantin måste du dock åka till de av våra verkstäder som är auktoriserade för just ditt bilmärke.

2 Bilreparation

När vi reparerar tänker vi alltid på det bästa för dig och miljön eftersom det också är det bästa för oss. Vi byter inte ut delar i onödan, utför inget onödigt arbete och reparerar allt som behöver repareras. Vi kompromissar dock aldrig om säkerheten. Du kan vara säker på att din lagade bil kommer vara lika säker som den var innan olyckan.

3 Upphämtning av bilen

När du lämnar in din bil får du ett preliminärt färdigdatum. Vi ringer dig och skickar alltid ett SMS när bilen är klar.